ANDA DI MINTA MENINGGALKAN JEJAK SETELAH MELAYARI BLOG INI.. THANKS AND HAPPY SURFING!!!

Tuesday, December 14, 2010

Aku Mencintaimu..

Aku mencintaimu kerana sifatmu yang ceria
menjadi semangat yang menyala di dalam hati ini
tapi kemudian aku bertanya
bila keceriaan itu kelam dirundung duka
seberapa muram cintaku kan ada?

Aku mencintaimu kerana ramah hatimu
memberi kehangatan dalam setiap sapaanmu
tapi kemudian aku bertanya
kiranya keramahan itu tertutup kabut prasangka
seberapa mampu cintaku memendam dugaan?

Aku mencintaimu kerana bijaknya dirimu
membuatku yakin pada keputusanmu
tapi kemudian aku bertanya
ketika kecerdasan itu beransur hilang
seberapa bijak cintaku untuk tetap mengharapmu

Aku mencintaimu kerana sifat manja yang kau miliki
menyematkan rasa bangga ku yang mengenalmu
tapi kemudian aku bertanya
jika di tengah itu rasa manjamu pudar
seberapa cintaku tetap bersamamu?

Aku mencintaimu kerana tegarnya sikapmu
menambatkan rasa kagum pada kukuhnya pertahananmu
tapi kemudian aku bertanya
andai ketegaran itu rapuh di terpa badai
seberapa kuat cintaku bertahan?

Aku mencintaimu kerana pengertian yang kau berikan
menumbuhkan ketenangan kerana kepercayaan yang kau tanam
tapi kemudian aku bertanya
kelak pengertian itu tertelan oleh ego sesaat
seberapa ku mampu mengerti cinta ini?

Aku mencintaimu kerana luasnya danau kesabaranmu
menambah dalamnya rasa cinta semakin ku mengenalmu
tapi kemudian aku bertanya
mungkin kesabaran itu mencapai batas membendung kesalahanku
seberapa besar cinta mampu memaafkan?

Aku mencintaimu kerana keteguhan imanmu
bagai siradj yang benderang memberikan cahaya
tapi kemudian aku bertanya kala iman itu jatuh menurun
seberapa berkurang akhirnya cintaku padamu?

Aku ingin mencintaimu kerana kau yang telah ku pilih
sebagai cinta yang akan ku pegang sepanjang hayat
tapi kemudian aku bertanya jika hati ini tergoncang
seberapa mantap cinta ini tuk tetap setia?

Andai sejuta alasan tak cukup
untuk membuat cinta ini tetap bersama dirimu
maka biar ku pinta satu alasan untuk menjaga cintaku..
Aku mencintaimu kerana Allah..
kerana Dia kan selalu ada tuk menjaga
maka cintaku kan tetap utuh dan setia
hingga kelak, ku tak mampu lagi mencintaimu
kerana cintaku pulang padaNya..

Untuk Isteri yang ku cintai,
Kata yang ingin ku ucap, ku pegang dan ku pertahankan..

Bismillahirrahmanirrahiim...

Aku mencintaimu kerana Allah SWT..

No comments:

Disclaimer

All mp3's are up for promotion purposes only. They cannot match ORIGINAL quality, if you love the song, we strongly encourage you to buy their album for support. If you are authorized representator for respective artist/band and wish us to remove the file; please contact blog author by sending email to wak_ronaldo@yahoo.com

This blog is part of author effort to promote & support the music. PLEASE DELETE THE FILE IN 24 HOURS AND BUY THE ORIGINAL ALBUM TO SUPPORT THE ARTIST AND INDUSTRY.

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP